|
|
||
|
|
||
Normatives Normativa de Seguretat pels
Usuaris dels Recursos Informātics de la Universitat Autōnoma de Barcelona |
|
Els
recursos informātics de la Universitat Autōnoma de Barcelona, tant els del
servei d'informātica com els de la resta de les seves instal.lacions, sistemes
centrals, estacions de treball, ordinadors personals, xarxes internes i
externes, programaris, sistemes multiusuaris, etc., sķn per a ús exclusiu de
les tasques prōpies de la Universitat per membres de la seva comunitat o
persones autoritzades.
La
majoria dels sistemes informātics de la Universitat estan connectats
directament o indirectament a la xarxa general de la Universitat. Per aixō, el
mal ús o la manca de sistemes de seguretat adequats en un d'aquests sistemes
poden comprometre la seguretat en els altres sistemes de la Universitat o de
les institucions a les quals la xarxa general de la Universitat estā
connectada.
Com
a conseqüčncia, aquesta normativa s'aplica a tothom que faci ús dels sistemes
informātics de la Universitat o que disposi de sistemes o xarxes connectades
directament o indirectament a la xarxa general. Una cōpia d'aquesta normativa
es lliurarā a cada persona que sol.liciti un compte en un sistema informātic
multiusuari o una connexiķ del seu sistema o de la seva xarxa a la xarxa
general de la Universitat.
El
desconeixement d'aquesta normativa no n'eximeix el compliment. La Universitat
es reserva el dret d'iniciar les accions oportunes en aquells casos que si bé
no estan directament previstos en la present normativa, sí que poden estar
contemplats en el Codi penal o en qualsevol altra normativa de l'Estat
espanyol. En aquest sentit, cal tenir en compte, entre d'altres, els articles
sobre danys físics i al programari: articles 557 a 563 bis (a) del Codi penal;
sobre la propietat intel.lectual: articles 534 a 534 ter. del Codi penal; sobre
la normativa relativa a la confidencialitat de la informaciķ: articles 42 a 48
de la Llei orgānica 5/1992, del 29 d'octubre, de regulaciķ del tractament
automatitzat de les dades de carācter personal.
Per
a l'assignaciķ de recursos dels sistemes informātics (centrals o
departamentals), i per a la connexiķ de sistemes i de xarxes a la xarxa general
es reconeix un responsable de Recursos Informātics i dues categories d'usuaris:
l'Administrador de Recursos Informātics i l'usuari final.
El
responsable dels Recursos Informātics és la persona que ha de vetllar pel bon
funcionament dels Recursos Informātics sota la seva tutela.
Sķn
responsables dels Recursos Informātics:
L'administrador
de Recursos Informātics és la persona encarregada de gestionar un o més
recursos informātics (sistemes multiusuari, estacions de treball, ordinadors
personals, xarxes internes, etc.) connectats directament o indirectament a la
xarxa general de la Universitat.
L'administrador
de Recursos Informātics depčn funcionalment del responsable dels Recursos
Informātics, al qual comunicarā totes les incidčncies que hagi detectat i que
pugui afectar al bon funcionament dels recursos.
L'administrador
de Recursos Informātics estā obligat a acceptar la present normativa i a signar
la declaraciķ d'usuari de recursos informātics. Aquesta normativa haurā
d'aplicar-la als recursos que ell gestiona, notificar-la i aplicar-la als
usuaris que depenen d'ell. Igualment haurā d'aplicar les altres normatives
específiques que puguin existir.
L'administrador
de Recursos Informātics es compromet a seguir les recomanacions dels Serveis
Informātics en qüestions de seguretat i a col.laborar activament en la
detecciķ, el seguiment i la identificaciķ dels possibles implicats en la
vulneraciķ de la present normativa.
L'usuari
final és la persona que disposa d'un compte d'usuari en un sistema informātic
multiusuari o en un servidor d'ordinadors personals, que estigui connectat
directament o indirectament a la xarxa general de la Universitat.
L'usuari
final estā obligat a acceptar la present normativa i a signar la declaraciķ
d'usuari de recursos informātics, i es compromet a seguir les recomanacions
dels Serveis Informātics i les dels gestors tčcnics de Recursos Informātics en
qüestions de seguretat.
L'usuari
signant estā obligat a comunicar als responsables pertinents qualsevol canvi en
la titularitat del recurs informātic que tingui assignat i mentre aquesta
notificaciķ no es produeixi continua essent l'únic responsable a tots els
efectes dels usos que se'n derivin.
El
responsable de Recursos Informātics, per motius d'incompliment de la present
normativa, es reserva el dret de denegar, de manera preventiva i provisional,
la sol.licitud d'alta d'usuari en els sistemes informātics multiusuari, i/o la
de connexiķ d'un sistema o xarxa a la xarxa general de la Universitat. Serā la
comissiķ de disciplina informātica la que donarā carācter definitiu a la
mesura.
Responsabilitats dels usuaris
Es
considera incompliment de les condicions d'ús dels recursos informātics, els supōsits
següents:
Es
considera incompliment lleu qualsevol dels supōsits 1 i 2.
Es
considera incompliment greu qualsevol dels supōsits 3, 4 i 5, o bé l'acumulaciķ
de 2 incompliments lleus.
Es
considera incompliment molt greu qualsevol dels supōsits 6 i 7, o bé
l'acumulaciķ de 2 o més dels supōsits de carācter greu.
L'incompliment
d'aquesta normativa en qualsevol grau comportarā de forma preventiva la
immediata la suspensiķ dels comptes en els sistemes informātics, i/o la
desconnexiķ dels sistemes o xarxes de la xarxa general de la Universitat.
Pels
supōsits 1 i 2 s'aplicarā una suspensiķ de l'ús de tots els equipaments
informātics de la UAB, d'una durada māxima d'un mes.
Pels
supōsits 3, 4 i 5 s'aplicarā una suspensiķ de l'ús de tots els equipaments
informātics de la Universitat amb una durada d'entre 1 i 3 mesos. Seran els
responsables dels Recursos Informātics, prčvia audičncia a la persona
interessada i amb notificaciķ al director del centre, els qui aplicaran les
suspensions d'ús dels equipaments informātics als qui hagin comčs els
incompliments lleus o greus.
Pels
incompliments considerats de carācter molt greu s'aplicarā una suspensiķ en
l'ús de qualsevol equipament informātic de la Universitat amb una durada
superior a 3 mesos. Seran el responsable dels Recursos, prčvia audičncia a la
persona interessada, l'encarregats d'aplicar la mesura quan l'incompliment es
produeixi dins el seu respectiu āmbit competencial, i ho serā el gerent quan es
produeixi en l'āmbit dels serveis centralitzats. Aquestes sancions tindran
carācter preventiu fins que la Comissiķ de Disciplina Informātica no les hi
doni un carācter definitiu.
Les
despeses econōmiques derivades de la restituciķ dels desperfectes materials
causats per incompliment de la normativa seran a cārrec de qui les hagi
ocasionades.
Contra
les resolucions d'aquests ōrgans les persones interessades podran interposar
recurs ordinari davant el rector.
Aquelles
faltes especialment greus poden implicar l'obertura d'un expedient sancionador,
al marge de les mesures anteriors previstes.
El
responsable dels Recursos Informātics estā habilitat per elevar a la Comissiķ
de Disciplina Informātica corresponent aquells casos que, sense estar
explícitament contemplats en la present normativa, pugui considerar
sancionables.
Els
administradors de Recursos Informātics passaran notificaciķ de les mesures
adoptades preventivament i dels danys causats (amb la informaciķ pertinent
sobre les proves del fet) a les persones físiques perjudicades i/o als
responsables dels departaments o institucions afectades per l'incompliment.
Les
mesures abans esmentades s'aplicaran sense perjudici de les accions disciplināries,
civils o penals que, en el seu cas, corresponguin respecte a les persones
presumptivament implicades.
La
Junta de Govern de la Universitat Autōnoma de Barcelona nomenarā una Comissiķ de
Disciplina Informātica, que tindrā les funcions següents:
La
Comissiķ de Disciplina Informātica estarā formada per:
Declaraciķ d'usuari de recursos informātics |
|||||||||
En / Na : |
|
amb DNI núm. : |
|
||||||
professor / PAS / estudiant de la
Universitat Autōnoma de Barcelona, amb identificaciķ |
|||||||||
|
|||||||||
Declaro: 12. Que sķc usuari dels recursos informātics de la Universitat
Autōnoma de Barcelona. 13. Que em comprometo a utilitzar aquests recursos per a ús
exclusiu de les tasques prōpies de la Universitat, d'acord amb els principis
que inspiren els Estatuts de la UAB. 14. Que conec la normativa de seguretat per als usuaris dels
recursos informātics de la UAB i accepto complir-la en tots els seus termes. 15. Que, així mateix, em comprometo a complir les instruccions
i les normes d'aplicaciķ dictades pels ōrgans competents de la UAB i les que
s'estableixen amb carācter general per la legislaciķ vigent. 16. Que autoritzo a l'administrador de Recursos Informātics a
accedir a la informaciķ continguda en els recursos informātics utilitzats pel
sotasignant només per motius de seguretat. |
|||||||||
(Signatura de l'usuari)
|
|||||||||
|